Marek Stawowczyk
Marek StawowczykOpiekun sieci serwisów VDO
+48 32 215 27 97
wew. 70
+48 508 681 995

LONTEX TELEMATICS - KONTROLA PALIWA

System LONTEX Telematics kontroluje paliwo poprzez terminal GPRS / GPS oraz zainstalowaną w zbiorniku sondy paliwa lub terminal podłączony pod szynę CAN.

System LONTEX Telematics  oferuje rozliczenie faktycznie zużytego paliwa przez silnik: dzięki monitorowaniu informacji z pompowtrysków i magistrali CAN, kontroli poziomu paliwa (CAN, sondy paliwowe, pływaki), pomiarze zużycia paliwa przez WEBASTO, HDS czy monitorowaniu zużycia paliwa na biegu jałowym

Otrzymane informacje są wiarygodnym źródłem wiedzy na temat spalania w odniesieniu do poszczególnych pojazdów czy też całej floty.

System LONTEX Telematics poprzez terminal GPRS / GPS  pozwala na odczyt stanu zużytego paliwa z:

  • Sond paliwowych
  • Fabrycznego pływaka
  • Magistrali CAN w trzech wariantach, zależnych od marki i modelu pojazdu
  • Przepływomierzy montowanych w fabrycznej instalacji paliwowej
  • Chwilowego spalania tzw. Total Fuel, będącego pewnego rodzaju licznikiem, który pozwala na określenie ilości paliwa, które faktycznie zostało dostarczone do silnika

Sonda paliwowa
Profesjonalne, funkcjonalne i precyzyjne urządzenie, najczęściej wykorzystywane w ciężarówkach czy maszynach budowlanych, kiedy dochodzi do kradzieży paliwa. Dzięki sondzie jego kontrola jest dokładna do +/-1% pojemności baku (różnice związane z kształtem baku).

Fabryczny pływak
Niedroga metoda umożliwiająca odczyt rzeczywistych danych z fabrycznych pływaków. Należy mieć świadomość, że wykorzystanie tej metody może wiązać się z mniejszą precyzją kontroli paliwa, zwłaszcza w porównaniu do magistrali CAN czy sondy paliwowej.

Magistrala CAN
Alternatywa dla sondy paliwowej i fabrycznych pływaków. Wyróżnia się nie tylko sprawnością działania, ale również wyjątkowo atrakcyjną ceną. Precyzja pomiaru paliwa jest wyższa niż przy wykorzystaniu pływaków, a samo urządzenie jest tańsze niż nowoczesne sondy paliwowe. Dlatego też rozwiązanie to szczególnie poleca się właścicielom pojazdów osobowych, dostawczych i ciężarówek wyprodukowanych po roku 2003.

 

 Tabela. Wykres paliwa na podstawie danych z magistrali CAN 
Wykres niebieski przedstawia paliwo w funkcji czasu
Wykres zielony przedstawia paliwo w funkcji przebiegu pojazdu

 

W systemie LONTEX Telematics  zastosowany został zaawansowany algorytm kompensacyjny, pozwalający na precyzyjną analizę zawartości baku z uwzględnieniem jej naturalnego zachowania w zbiorniku (wahania), spalania na postu, zasilania dodatkowych elementów pojazdu oraz specyficznych warunków pracy (np. maszyny budowlane).

 

Tabela. Raport głowny z pojazdu – kolorem żóltym zanzaczone parametry dotyczace paliwa 

 

System LONTEX Telematics dostarcza informacje na temat dokładnej godziny ilości zatankowanego / upuszczonego paliwa oraz adres zdarzenia.

 

 Tabela. Raport paliwa – system genegure informacje o tankowaniach jak i upustach

 

Terminal GPRS / GPS umożliwia także podłączenie elektronicznego korka wlewu paliwa w celu jeszcze większej kontroli nad paliwem w pojeździe.

Elektroniczny korek wlewu paliwa
Zabezpieczenie działa na zasadzie kontroli obecności transpondera, umieszczonego w korku paliwa, zamontowanym na wlewie baku. Układ sygnalizuje odkręcenie korka paliwa jako zmianę stanu na wyjściu, jak również sabotażu lub przecięcie kabla, poprzez zanik sygnału na przewodzie komunikacyjnym, który jest podłączony do terminala GPS gdzie będzie rejestrował przebieg zdarzeń lub sygnalizował za pomocą diody LED oraz sygnału dźwiękowego w kabinie kierowcy. Każdorazowe otwarcie korka będzie widoczne w aplikacji WEB-SAT, która będzie powiadamiać o zaistniałym zdarzeniu – również poprzez raport bądź wiadomość e-mail/sms.



Marek Stawowczyk
Marek StawowczykOpiekun sieci serwisów VDO
+48 32 215 27 97
wew. 70
+48 508 681 995
Sklep onlineB2B
Nasz profil na FacebookFacebook